HJEMMELAGET MUSLI

Hverdagsluksus med friske bær 

Det finnes ingenting bedre enn hjemmelaget mat, det smaker så utrolig mye bedre og så er det mye sunnere.
Det er mange oppskrifter på hjemmelaget müsli i forbindelse med lavkarbo dietter. Min variant er sunnere enn vanlig müsli, men er ikke lavkarbo. Jeg synes det er for mye kunstig søtning i mange lavkarbo oppskrifter, og det er ikke bra(!)

♥ Müsli à la Emilie ♥

3 dl mandler
3 dl valnøtter
2 dl solskikkekjerner
1 dl sesamfrø
1 dl linfrø
2 dl store havregryn
2 dl kruskakli
litt salt

1 dl vann
1 dl kaldpresset rapsolje
3 ss agavesirup (kan sløyfes)

Sett ovnen på 160 grader.
Grovhakk nøttene og bland det sammen med frøene, havregryn, kruskakli og litt salt. Rør inn olje, vann og agavesirup. Fordel massen utover en bakeplate.
Sett den midt i ovnen og stek den i 15 min. Ta den ut og rør godt i müsliblandingen. Gjenta dette, og så setter du ovnen på 100 grader og la blandingen stå til du synes den er passe ristet. Jeg lot den stå i ca 10 min til:)
Husk å følge med så den ikke brenner seg!

Avkjøles i en halvtimes tid.

Legg igjen en kommentar

