SUKKER DETOX

candy free

I dag har jeg vært 3 uker uten sukker og jeg synes det går overraskende greit. Eller jeg var i middag hos svigerfamilien min to uker ut i opplegget og da måtte jeg smake en liten cupcake 🙂 Det jeg merket dagen derpå var at jeg fikk et enormt søtsug. Ellers så ga det verste søtsuget seg etter ca en uke.
Når jeg får suget etter noe søtt tar jeg meg noe frukt eller bær. Det høres veldig enkelt ut og det er ganske enkelt også! For min del har denne detoxen handlet om å ta bevisste valg og holde ut gjennom den verste perioden.
Jeg går ikke på noe lavkarbo diett greier, jeg vet bare at sukker er ikke bra for kroppen min og jeg må kvitte meg med den verste avhengigheten. Søtstoffer er heller ikke bra! Jeg tenker at hvis man kvitter seg med den dårlige uvanen av å kjøpe godteri i tide og utide, så er mye gjort. Frukt og bær er jo så søtt og godt!

Legg igjen en kommentar

